Gruby pieniądz idzie w tory PKP PLK odremontuje kolejną nitkę
Gruby pieniądz na śląską kolej. PKP PLK przestawia plany rewitalizacji ruchu towarowego w regionie.
Najważniejsza nitka do wymiany to 40- kilometrowa trakcja od Toszka przez Rudziniec po Stare Koźle. Szacowane na blisko 300 mln zł prace mają poprawić infrastrukturę dla pociągów m.in. z Górnego Śląska w stronę portów. Po remoncie pociągi mają zwiększyć prędkość do 90 kilometrów na godzinę, będą tez mogły wozić większe ciężary. Roboty ruszyć mają już w przyszłym roku i potrwają dwa lata.
To kolejna tak duża inwestycja na torach w regionie. Trwają prace nad modernizacją trasy od Chybia, przez Żory i Rybnik do Nędzy. To łącznie 60 kilometrów torów. W szacowanym na niespełna 500 mln zł przetargu w ostatnich dniach PKP PLK otworzyły oferty. Zgłosiło się siedmiu oferentów; najtańszą, wartą 373,7 mln zł ofertę złożyło konsorcjum firm: Trakcja PRKiI, Comsa, ZUE, Strabag oraz Strabag Rail.
Oprócz tego, PKP PLK na Śląsku prowadzi szereg mniejszych prac. To między innymi poprawa odcinka Krzyżanowice – Chałupki oraz Knurów-Leszczyny.
W tym roku program udrożnienia towarowych tras wyjazdowych w woj. śląskim obejmuje 13 zadań o łącznej wartości 104,5 mln zł. To jedenaście przedsięwzięć inwestycyjnych oraz dwa prowadzone z tzw. środków utrzymaniowych. Łącznie zakładają one rewitalizację blisko 81 km torów i zwiększenie przepustowości 14 stacji.
← Wróć na stronę główną