Czy to już koniec oszustów odczytujących liczniki?

TAURON Ciepło wprowadził w aglomeracji śląsko-dąbrowskiej system zdalnego odczytu liczników ciepła oraz system monitorowania węzłów cieplnych i wymienników ciepła.
Te nowoczesne rozwiązania mają za zadanie zwiększenie komfortu korzystania z ciepła sieciowego dla mieszkańców aglomeracji, zmniejszenie uciążliwości związanych z odczytami u klienta, a także ograniczenie ryzyka awarii. Wygląda na to, że zmniejszy się ilość oszustów podających się za pracowników znanego dostawcy ciepła.
Modernizacja zakrojona na szeroką skalę
Do końca 2017 roku, do nowoczesnego systemu monitoringu, TAURON Ciepło podłączył ponad 2 400 węzłów w aglomeracji śląsko-dąbrowskiej. System zastosowany przez spółkę polega na wyposażeniu węzłów cieplnych w narzędzia umożliwiające monitorowanie przesyłu ciepła w czasie rzeczywistym oraz zintegrowane zarządzanie pracą całej sieci.– Czyste i bezpieczne ciepło sieciowe oferowane przez TAURON Ciepło to jeden z najskuteczniejszych sposobów wyeliminowania smogu w miastach. Promujemy to rozwiązanie grzewcze i unowocześniamy jego infrastrukturę o rozwiązania cyfrowe, aby korzystanie z ciepła sieciowego było jak najbardziej komfortowe dla naszych klientów– mówi Kamil Kamiński wiceprezes zarządu TAURON Polska Energia ds. klienta i wsparcia korporacyjnego – Nowoczesny system zdalnego odczytu wskazań liczników i monitoringu węzłów będzie również pomocny w prowadzeniu analiz zużycia ciepła, dzięki temu będzie można bardziej efektywnie korzystać z ogrzewania i ciepłej wody, a co za tym idzie oszczędzać– dodaje wiceprezes.
Cyfrowe rozwiązania dla masowego odbiorcy
Systemem zdalnego odczytu liczników zostali objęci wszyscy klienci TAURON Ciepło: spółdzielnie mieszkaniowe, odbiorcy komunalni, wspólnoty mieszkaniowe, placówki użyteczności publicznej, obiekty biurowe i handlowe oraz odbiorcy przemysłowi. Dzięki temu spółka zwiększy bezpieczeństwo i niezawodność dostaw ciepła do klientów i znacznie usprawni proces obsługi technicznej swoich odbiorców. W praktyce oznacza to monitorowanie on-line, 24 godziny na dobę, pracy węzłów cieplnych oraz możliwość zdalnego sterowania parametrami urządzeń w węźle. Dyspozytor będzie otrzymywał na bieżąco powiadomienia i alarmy pozwalające na szybkie wykrycie awarii i diagnozę nieprawidłowości w pracy urządzeń. Dzięki temu służby techniczne TAURON Ciepło będą mogły natychmiast eliminować wszelkie zakłócenia pracy sieci dostarczającej ciepło do mieszkańców aglomeracji śląsko-dąbrowskiej.
Nowe, cyfrowe rozwiązanie związane z wprowadzeniem systemu zdalnych odczytów liczników ciepła oraz monitoringu węzłów ciepłowniczych kosztowały łącznie około 16 mln złotych. Projekt obejmuje około 10 tys. liczników w systemie zdalnego odczytu i ponad 2400 węzłów cieplnych w systemie stałego monitoringu.