Ruda Śląska: lawinowy wzrost spraw załatwianych przez ePUAP

Ruda Śląska: lawinowy wzrost spraw załatwianych przez ePUAP. O 30% więcej połączeń telefonicznych, o 40% więcej spraw nadesłanych drogą mailową i aż o 70% większa liczba spraw kierowanych do urzędu przez elektroniczną platformę ePUAP. Tak wygląda bilans ostatniego tygodnia funkcjonowania rudzkiego magistratu, który choć jest zamknięty dla mieszkańców, to nadal pracuje, a sprawy załatwiane są głównie drogą telefoniczną i elektroniczną.
Urząd zamknięty dla mieszkańców został do odwołania w poniedziałek 16 marca. Jedynie w sprawach pilnych, wymagających osobistego i niezwłocznego stawiennictwa, mieszkańcy mogą przyjść do urzędu, jednak jest to możliwe tylko i wyłącznie po uprzednim, telefonicznym umówieniu się z pracownikiem urzędu. W pozostałych przypadkach pozostaje kontakt telefoniczny lub elektroniczny.
Dodatkowo mieszkańcy mogą składać pisma w tradycyjnej formie za pośrednictwem znajdującej się przy wejściu do budynku urzędu, przy placu Jana Pawła II, „skrzynki podawczej”. Co ważne pisma do niej wrzucane należy umieścić w zaklejonej, odpowiednio opisanej kopercie. Na kopercie należy umieścić dane osobowe wnioskodawcy lub nadawcy, numer telefonu kontaktowego oraz krótką informację, jakiej sprawy dotyczy wniosek/pismo.
Okazuje się, że przez ostatni tydzień mieszkańcy kontaktowali się z rudzkim urzędem głównie telefonicznie. Pracownicy magistratu w tym czasie odebrali ponad 3 600 połączeń telefonicznych. To o ok. 30% więcej połączeń niż we wcześniejszych tygodniach.
Zdecydowanie zwiększyła się także liczba spraw kierowanych drogą elektroniczną. W ubiegłym tygodniu do rudzkiego urzędu nadesłano prawie 500 spraw drogą mailową, natomiast 350 spraw wpłynęło za pośrednictwem platformy ePUAP. To znacznie więcej niż w normalnym okresie roku. W przypadku maili to 40% więcej, a w przypadku spraw nadesłanych za pośrednictwem ePUAP-u wzrost ten wyniósł aż 70%.
grafika: pixabay.com
← Wróć na stronę główną