Maseczki w pracy. Decyduje pracodawca

Maseczki obowiązkowe, ale już nie w miejscu pracy. O obowiązku zakrywania ust i nosa od dziś decyduje pracodawca. W życie weszło odpowiednie rozporządzenie, opublikowane w Dzienniku Ustaw.
Maseczki już nie musimy nosić w pracy. Warunek jest jeden – może o tym zdecydować pracodawca. Tak wynika z rozporządzenia, opublikowanego w Dzienniku Ustaw.
Zmiana przepisów
W odpowiednim fragmencie uzasadnienia czytamy – „Zakłada się zmianę przepisu, który nakazywał zakrywanie ust i nosa w zakładach pracy jeżeli w pomieszczeniu przebywa więcej niż 1 osoba. Powyższe rozwiązanie było zbyt daleko idące, w związku z czym zmodyfikowano je, tak by pracodawca decydował w tym zakresie”.
To samo dotyczy osób przebywających w budynkach użyteczności publicznej przeznaczonych na potrzeby: administracji publicznej, wymiaru sprawiedliwości, kultury, kultu religijnego, oświaty, szkolnictwa wyższego, nauki, wychowania, opieki zdrowotnej, społecznej lub socjalnej, obsługi bankowej, handlu, gastronomii, usług, w tym usług pocztowych lub telekomunikacyjnych, turystyki, sportu, obsługi pasażerów w transporcie kolejowym, drogowym, lotniczym, morskim lub wodnym śródlądowym.
Wyjątkiem są osoby które spotykają się z innymi, interesantami lub klientami w czasie jej wykonywania.
Dodatkowe zadania
Poza tym w nowym rozporządzeniu przywołuje się nowe podstawy prawne, m.in. ustawę o zmianie niektórych ustaw w związku z przeciwdziałaniem sytuacjom kryzysowym związanym z wystąpieniem COVID-19 i dodany pkt 13 art. 46b ustawy o zwalczaniu i zapobieganiu chorób zakaźnych, który to przewiduje nakaz zakrywania ust i nosa, w określonych okolicznościach, miejscach i obiektach oraz na określonych obszarach, wraz ze sposobem realizacji tego nakazu.
← Wróć na stronę główną